ongeluk - Reisverslag uit Laredo, Spanje van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu ongeluk - Reisverslag uit Laredo, Spanje van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu

ongeluk

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Manuela

05 Oktober 2012 | Spanje, Laredo

Lieve familie en vrienden,

Zoals jullie weten zijn wij op reis in Noord-Spanje. We hebben het hier ontzettend naar ons zin gehad en waren gisteren (vrijdag) langzaam aan de terugreis begonnen.

Na een paar heerlijke uren in Comillas, het stadje waar onze geweldige reis begon, reden we er om 17.00 uur weg. Net voor Bilbao ging het mis.

We voelden een keiharde klap, de camper begon heftig te slingeren en was heel even onbestuurbaar en Gerard schreeuwde: "Maan, we zijn er geweest!"

Gelukkig bleek dat niet uit te komen, maar er was wel sprake van een flink ongeluk. De schade is enorm. Totall loss.

Een auto achter ons wilde inhalen, maar werd zelf ook ingehaald waardoor hij weer terug wilde, maar dat lukte niet. Hij reed in volle vaart (snelweg) op ons in. Wij twijfelen sterk aan deze versie. Hij heeft totaal geen afstand gehouden.

Veel politie, hulpdiensten en brandweer. De weg moest schoongespoten worden ivm vele schade. De dader kreeg veel zorg en naar ons werd niet echt omgekeken.Ruim 4 uur later kwamen we aan in een hotelletje. Moe en helemaal ontdaan. Onze geliefde camper naar de haaien terwijl wij niets fout gedaan hadden.

Morgen wordt het hopelijk duidelijk of ze hem nog zodanig dicht kunnen timmeren en er nieuwe achterlichten op kunnen zetten, of dat het een ander verhaal gaat worden.

Vanavond zei iemand van het garagedepot, waar hij nu staat, dat het wel een week kon gaan duren.... Dat hopen we niet.

In de camper is het een enorme ravage. Het was een hele klus om nog wat dingen in te pakken. Zelfs de eieren waren de koelkast uitgeslingerd...

De kans is aanwezig, dat we dinsdag op Gerards verjaardag nog niet thuis zijn.

En nu is het zaterdagmorgen en hebben we niet of nauwelijks geslapen. We voelen ons erg ontdaan en best wel in shock.

Maar goed, het is heel wat dat het nog zo afgelopen is.

Groeten,

Gerard en Manuela

• 06 Oktober 2012 - 10:29

T.H. Van Der Hoeven:

Lieve hemel! Schrik hiervan, pas nog zo'n mooie kaart uit Santiago, en nu dit ... Blij dat julle er zelf goed uit zijn gekomem, misschien reisde er toch een engelbewaarder mee. Sterkte met alles, goede reis naar huis, en daar voorlopig maar even blijven. Voorzichtig hoor! vr.gr. Ton.

• 06 Oktober 2012 - 13:29

Andre:

hallo Gerard en Manuela

wat een vreselijk verhaal
    en wat een trieste foto's
    zo'n ongeluk komt altijd op een moment dat je het niet verdiend hebt
    gelukkig zijn jullie er lichamelijk nog goed van afgekomen
    maar het verlies van jullie geliefde camper
    is vast een emotionele domper

wij wensen jullie heel veel sterkte
    en hopen jullie weer snel in woerden te zien

gr Andre en Anja

• 06 Oktober 2012 - 14:07

Jacqueline:

Wat een nare afloop van jullie vakantie zeg!
    En zo te zien hebben jullie heel veel geluk dat jullie er heelhuids vanaf zijn gekomen.
    Maar de schrik zal er niet minder om zijn. Heel veel sterkte, rustig aan. Groeten, Jacqueline en Henrieke

• 06 Oktober 2012 - 14:10

Sabina:

Wat een naar verhaal zeg! Hopelijk kunnen ze jullie verder goed helpen en kunnen jullie zo snel mogelijk naar huis.
    We wensen jullie sterkte, wel heel fijn dat jullie er zo 'goed' van af gekomen zijn. Dat jullie ontdaan zijn is logisch....wat moet dat een nare ervaring zijn zeg..

Nogmaals sterkte.

Dikke knuffel van Sem

Liefs Berry en Sabina

• 06 Oktober 2012 - 15:56

Heidi:

Lieve Gerard en Manuela,

Wat zijn we geschrokken toen we jullie mail kregen.
    Gelijk Arjan gebeld want die was werken.
    Wat verschrikkelijk moet dit zijn voor jullie maar wij zijn blij dat jullie er zo goed van af zijn gekomen.
    Als we de foto's bekijken had het ook anders kunnen zijn.
    Ik hoop dat er gauw meer duidelijkheid is over hoe en wanneer jullie naar huis kunnen.
    Ik heb Elise moeten vertellen dat jullie camper kapot is en dat het weer wat langer duurt voordat jullie thuis zijn. Ze vraagt iedere dag naar jullie. Ze zei " de camper lekt zeker weer mama" ik zeg" ja liefje ik denk het wel" Oo nee zegt ze niet weer he!!!! Wat een schatje nu moet ze jullie nog wat langer missen maar gelukkig een paar daagjes maar.

Heel veel sterkte en hopelijk tot snel.

Dikke kussen van de meiden liefs van ons.