Garagebezoek - Reisverslag uit Laredo, Spanje van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu Garagebezoek - Reisverslag uit Laredo, Spanje van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu

Garagebezoek

Door: Manuela

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Manuela

06 Oktober 2012 | Spanje, Laredo

Hallo lieve mensen,

We zijn net een paar uur in de garage geweest. We werden er niet vrolijk. Toen we het zagen, werden we weer erg emotioneel. Maar eigenlijk waren we dat evenwel. We hebben erg slecht geslapen en voelen ons verloren.

De ANWB kreeg geen contact met de garage en toen zijn we er zelf maar heengegaan met een taxi.

We hebben puin geruimd en wat kleding enzo extra meegenomen. Er is nog meer kapot dan we dachten en het is nog maar de vraag of het nog goed komt met ons tweede huis. Zelfs het ijzeren chassis is verbogen. Heel knap gedaan van die eikel.

Na veel gedoe met de taal kregen we uiteindelijk een broer van een kennis en die zijn buurman oid aan de lijn. Hij kwam meteen naar de garage, heeft de boel bekeken en zei, dat hij er maandag mee aan de gang ging.
Hij gaat het achterste deel van de plaat eraf zagen, ramt er iets op zodat we weer wind- en waterdicht zijn en daarna gaat hij er nieuwe lichten opzetten, zodat we officieel weer mogen rijden.

Het is balen dat het net weekend is. Het is ook een grote klus. De verwachting is dat we dinsdag kunnen gaan rijden. We zullen - als alles goed gaat... - vrijdag dan thuis zijn.

De verjaardag van Gerard van as dinsdag gaat dan ook niet door. Het zal de raarste verjaardag ooit zijn, maar we zijn op zich dubbelblij dat we het uberhaupt nog mee kunnen maken.

Maar, wie wil kan rustig langs komen. We zitten in hotel Crijano oid in Laredo. Maar we zijn het hotel nu al zat. Altijd herrie en niet vrij. Dat is echt niets voor ons. Vanmiddag gaan we maar een eind lopen. We schijnen dicht bij zee te zitten.

We missen onze camper en het bijbehorende gevoel van vrijheid enorm.

Oh ja, en de politie schijnt iets niet goed gedaan te hebben. Er had een internationaal schadeformulier ingevuld moeten worden en er is geen / nauwelijks schade opgenomen. Gelukkig hebben wij het kenteken van de schuldige opgeschreven.

Groetjes,

Gerard en Manuela

• 06 Oktober 2012 - 17:36

Anniek:

Manula, Gerard, wat een ellende allemaal maar wat fijn dat jullie zelf geen letsel hebben. Dat jullie de camper nog kunnen meenemen naar Nederland is ook een goed bericht. Ik was bang dat je alles moest achtelaten en wat dan te doen met je spullen, nog meer ellende.
    Ik wens jullie veel sterkte, een goede reis en tot gauw, groet, Anniek.

• 06 Oktober 2012 - 19:39

Margo De Ruiter:

Hoi Manuela en Gerard,

Wat naar dat jullie nog niet weg kunnen uit Spanje. Maar zo als ik vanochtend al zei: Wij zijn blij dat jullie zelf niets hebben, want dat zou zomaar anders kunnen zijn.
    Nu maar hopen dat het lukt om de camper weer rij vaardig te maken.
    Wij wensen jullie veel sterkte de komende dagen.

Groeten,
    Casper en Margo de Ruiter