Fijne hulpverlening - Reisverslag uit Laredo, Spanje van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu Fijne hulpverlening - Reisverslag uit Laredo, Spanje van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu

Fijne hulpverlening

Door: Manuela

08 Oktober 2012 | Spanje, Laredo

Hallo,

Dan denk je, dat de camper vandaag gemaakt wordt en we morgen eindelijk naar huis kunnen.... Niet dus. Ineens wil de ANWB de noodreparatie niet betalen, maar wel de kosten van repatrieering van de camper naar Holland en 2 vliegtickets van weet ik veel waar naar Schiphol en de taxikosten. Dit is notabene duurder dan de noodreparatie. Leve de logica.

Helaas hebben we ook nog eens met verschillende verzekeringen en een tussenpersoon te maken. Het verhaal van kastjes en muurtjes zal de meesten wel bekend zijn.

Wij hadden begrepen, dat de ANWB vandaag met de politie contact op zou nemen, maar deze vreselijk onaardige vent wilde daar niets van weten. Nou lekker, want van de camperverzekering kregen we het dringende advies het land niet te verlaten, voordat we een fatsoenlijk schadeformulier hebben. Als we niet 100% zwart op wit hebben, dat wij volledig onschuldig zijn, wordt er niets uitbetaald door de tegenpartij, die verdorie hartstikke fout was. Spanje schijnt sowieso qua uitkering van verzekeringskwesties naar het buitenland een hopeloos vervelend land te zijn.

Maar nu wil de ANWB het dus niet met de politie regelen. Het enige wat die kwast deed, was ons afschepen. Lekkere hulpverlening. Vrijdag, toen het ongeluk net gebeurd was, waren we nog blij dat we 'gelukkig' bij de ANWB verzekerd waren, want daar hadden we altijd meer dan goede ervaringen bij. Maar nu dus niet meer.

Nu moeten we zelf weer naar het politiebureau en een tolk zien te regelen. Nou, dat gaat weer heel gezellig worden, want vrijdag waren ze al nijdig op ons, omdat we meteen foto's gemaakt hadden.

Ik neem mijn laptop denk ik maar mee naar het bureau, want dan kunnen we met 'Google vertalen' er misschien nog wel zelf uitkomen.

Zodra het met de politie goed gekomen is - waar we huizenhoog tegenop zien - en we een garage hebben gevonden, waar de camper heen moet (privé-adres mag niet eens) worden we in het vliegtuig gezet.

We zijn ontzettend boos en teleurgesteld. Wij hebben verdorie helemaal neits misdaan en we worden alleen maar rot behandeld. Onze camper is verdorie naar de haaien, de dagwaarde is laag, maar wij hadden er nog wel 10 jaren geweldige reizen mee kunnen maken. En dat is allemaal verpest door een klootzak, die niet alleen geen afstand hield, maar ook niet eens keek, of hij wel in kon voegen op baan 2..... Jeetje man, als je niet kunt autorijden, koop dan een step!

Ik wou dat ik het privé-adres van die gast had...

En wat denk je? Krijgen we gisterenavond ook nog een mail dat onze visacard ineens geblokkeerd is op zondagmiddag. We schrokken ons rot. Maar onze kaart is niet gestolen en we staan ook niet zodanig rood, dat dit een reden kan zijn. We hebben zojuist de bank gebeld en we waren inderdaad bijna het slachtoffer van phishing. Tjonge, dat kan er ook nog wel bij. Wat een fijn weekend...

Wordt vervolgd - als we inmiddels niet ontploft zijn -

Groeten,

• 08 Oktober 2012 - 14:33

Eveline:

jeetje zeg, wat vervelend allemaal. Ik zou de anwb blijven stalken dat ze het met de politie moeten gaan regelen (heb ik van de zomer ook gedaan en dat werkte uiteindelijk na een paar dagen bellen :P). Veel succes om alles te regelen! Het komt vast goed! =)

Groetjes Eveline

• 08 Oktober 2012 - 14:38

Tante Letta:

Lieve mensen wat een schrik!!

blij dat jullie het overleeft hebben

wat een nasleep heb je van zo' n ongeluk!

heel veel sterkte met alles