Toch nog jarig - Reisverslag uit Laredo, Spanje van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu Toch nog jarig - Reisverslag uit Laredo, Spanje van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu

Toch nog jarig

Door: Manuela namens Gerard (die in bad dicteert)

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Manuela

09 Oktober 2012 | Spanje, Laredo

Gisterenavond, na het tweede politiebezoek, wat overigens boven verwachting verliep, gingen we even later op zoek naar een eetgelegenheid. Maar ai, zelfs voor Spaanse begrippen waren we te laat! Alle snacktenten dicht. In een zijstraatje zou nog iets open zijn. Dat was Bodega Mariskas. Wij dachten dat het een visrestaurant was, maar het bleek iets veel leukers te zijn.

We snapten geen hout van de kaart maar op een gegeven moment stond er een buitengewoon vriendelijke Spanjaard aan ons tafeltje en hielp ons met vertalen.

En we hebben toch lekker gegeten! WAuw! Alles was top; het grote bord met allerlei echt Spaanse vleeswaren, vers brood, heerlijke wijn, leuke mensen en nog een graad of 22 (om 23.00 uur!)

Na het heerlijke avondje dook ik snel in bad. Ik hoorde Maantje wel vaag iets rommelen op de kamer, maar dacht er verder niet bij na.

Ineens ging het licht uit en moest ik mijn oren dichtdoen. Even later was de badkamer omgetoverd tot een romantische ruimte met allemaal brandende lieveheersbeestjes en de wens dat ik maar een extra gelukkig jaar mocht krijgen. Wat ontzettend leuk, ontroerend en origineel.

Daarna haalde ze ineens een fles champagne ergens vandaan. Wel apart in onze halve liter glazen, maar het smaakte er niet minder om.

Even later bleek ook de kamer ineens vol te hangen met slingers en banieren. Ik snapte er geen hout van, waar ze dit alles vandaan heeft gehaald. We hebben notabene samen gewinkeld???

Ze vertelde dat ze het heel sneaky met de verkoopsters had geregeld. Er liep telkens een verkoopster in de buurt, aan wie Maantje dan snel weer een slinger oid in de handen drukte. Nu snap ik ook ineens waarom ze toch zo vriendelijk waren en zoveel moesten lachen.

Maar goed, ik voelde me geliefd, gelukkig en echt jarig! En tijdens de strandwandeling na het fantastische eten, heeft ze zelfs nog voor me gezongen.

Vanmorgen kreeg ik grote chocoladedonuts met heel veel brandende kaarsjes 'Feliz cumpleanos' (van harte gefeliciteerd).

Het opruimen en voorbereiden in de camper was heel erg naar en daar hadden we het nogal moeilijk.

Daarna snel de zee ingedoken, nu kan het nog en daar vallen onze tranen niet op. We weten nu trouwens wel waar zoute haring wordt gehaald. Gatver, wat een goor zout water!

Zo en nu gaan we als de wiedeweerga inpakken. Om 17.00 strak staat de taksi voor en we moeten alles nog inpakken en ontslingeren.

Tot later!

Gerard en Manuela

• 09 Oktober 2012 - 16:32

Jacqueline:

Hallo Gerard, (en Manuela)

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Een heel goed nieuw jaar toegewenst en een
    Goede reis terug naar huis.
    Tot ziens,

Jacqueline

• 09 Oktober 2012 - 18:08

Andre :

hoi Gerard

van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    kom maar weer snel naar nederland
    want er licht al weer 2 weken ijs in utrecht

zie ik je zaterdag??

• 09 Oktober 2012 - 19:02

Heidi:

Hoi Gerard en Manuela,

Gerard allereerst GEFELICITEERD met je verjaardag!! Wij zijn blij dat je je toch nog een beetje jarig voelt na al die ellende. En natuurlijk door al die verrassingen die Maan voor jou had geregeld.Jullie zullen nu wel in het vliegtuig zitten (hoop ik tenminste). Lekker op weg naar huis helaas zonder de camper maar we gaan er van uit dat dat ook goed geregeld wordt.
    Elise vroeg vanochtend of de camper nog stuk was ik zeg ja die is nog niet gemaakt Maantje en Gerard komen met het vliegtuig naar huis " Ach zeg ze dat is ook zielig voor de camper" "zal die nu huilen mama" wat denk jij Elise? "nou ik denk het wel hoor" Meisje is zo met jullie bezig geweest ze kan niet wachten om jullie te zien!!!!!
    Goede terug reis en we zien jullie hopelijk snel en veilig weer thuis.

Dikke kussen van de meiden liefs Arjan en Heidi