Biertje in Bremen - Reisverslag uit Bremen, Duitsland van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu Biertje in Bremen - Reisverslag uit Bremen, Duitsland van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu

Biertje in Bremen

Door: Manuela

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Manuela

29 Juli 2013 | Duitsland, Bremen

Het verkopen van de camper aan mij viel nog niet mee, elke keer lag de internetverbinding op het postkantoor eruit. Het zal toch niet waar wezen… Maar bij poging vijf of zo, was het dan toch gelukt. Om 17.45 uur reden we dan eindelijk uit Woerden weg.

De zon scheen nog uitbundig en wij hadden er superveel zin in. Zweden, here we come! Zelden zo enthousiast op vakantie gegaan als nu.
De reis ging voorspoedig, Gerard heeft echt kilometers zitten vreten (tja, iets anders kreeg hij niet) en tot onze verbazing kwam Bremen met rasse schreden dichterbij. We hoopten een overnachtingsplekje in de buurt van de stad te kunnen vinden, zodat we misschien nog een heel klein blikje op het oude centrum konden werpen.

We bleken iets niet goed gedaan te hebben met de tomtom, want ineens reden we middenin het centrum en konden we de camper om de hoek van het oude raadhuis parkeren! Dat was niet echt de bedoeling, maar toch wel heel gaaf. Het was vrij rustig en zelfs voor mij prima te hobbelen. We vonden het geweldig om even langs het raadhuis,de kathedraal en over een paar pleintjes te slenteren. Zelfs de Bremer stadsmuzikanten kwamen we nog tegen. Ineens kwamen we in de Böttcherstrasse uit. Achteraf bleek dit een van de hoogtepunten van Bremen te zijn.

Deze ooit alledaagse straat, waar vroeger de kuipers woonden, werd rond 1930 door een rijke koopman omgevormd in art-decostijl. Het was een apart en gezellig steegje geworden, waarboven een reliëf in goudkleur van de aartsengel Michael hing. Er waren ontzettend veel leuke winkeltjes gevestigd en we liepen zelfs nog langs twee aan de buitenmuur ingebouwde aquaria!

Aan het eind van het straatje lag een bijzonder sfeervol café. Van binnen was het net een schilderijenmuseum, maar buiten bij de bonte glas in loodramen van weer een ander gebouwtje was het ook heerlijk toeven. Een prachtig uitzicht op het toch wel heel aparte straatje, en een niet al te bitter biertje. Lucky me! Zo, nu hebben we echt vakantie!