Flying Dutchmen - Reisverslag uit Laredo, Spanje van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu Flying Dutchmen - Reisverslag uit Laredo, Spanje van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu

Flying Dutchmen

Door: Manuela

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Manuela

08 Oktober 2012 | Spanje, Laredo

Hallo allemaal,

Na weer een dag gebel, gedoe en een bezoek aan het politiebureau zijn we gelukkig weer een stapje verder gekomen.

Het is definitief dat de camper hier niet gemaakt gaat worden en dat wij hem noodgedwongen enkele weken achter moeten laten. Dit vinden we meer dan jammer. Zeker ook omdat we heel veel spullen moeten achterlaten waaronder mijn accordeon. En tja, we zouden hem toch het liefst zelf op de trailer willen rijden. Wij zijn er tenminste voorzichtig mee.

Zelf vliegen wij morgenavond om 19.55 uur uit Bilbao naar Schiphol, waar we om 22.00 uur aan hopen te komen. Maar het zal zeker wel 1 1/2 uur duren eerdat we uitgechekt en thuis zijn. Het wordt dan wel heel laat om Gerards verjaardag nog te vieren.

Ik denk dat ik maar een fles champagne in het vliegtuig bestel, zodat hij het eens op 'niveau' kan vieren. Hij ligt nu in bad en weet niet, dat ik dit erbij schrijf en hierna krijgt hij gewoon de laptop niet meer.

We gaan nu als een haas de stad in, op zoek naar een koffer. We vliegen met een nieuwe firma die als leuke regel heeft, dat je maar 1 koffer pp mee mag nemen. En hoe het met de handbagage zit, weten we ook nog niet.

We hebben telefonisch steeds te maken met een vreselijk norse vent van de Spaanse ANWB. De Nederlandse tak is toch wat clientvriendelijker. Je kunt hem geen enkele vraag stellen. Bah!

Maar goed, we zijn blij dat er aan het gejojo met ons een eind gekomen is. Elke dag verandert het scenario tot nu toe. We hebben nog steeds een dijk van een kater, maar ja, het is niet anders.

Morgen gaan we nog 1x naar de camper om hem meer vervoersklaar te maken, wat puin te ruimen en er nog wat spullen uit te halen waaronder de voordeursleutels... Goed, dat het ons nog net op tijd te binnen schoot, want anders hadden we mammie ook nog van haar bed moeten lichten.

Het bezoek aan het politiebureau viel ons niet tegen, maar wat er in de verklaring staat kunnen we niet lezen. Gelukkig hebben de mensen van het hotel het ons een beetje duidelijk kunnnen maken. Er staat duidelijk in, dat wij geen schuld hebben en dat de dader niet goed gekeken heeft.

Tot gauw, als we tenminste niet aangevlogen worden.

Gerard en Manuela

• 08 Oktober 2012 - 19:32

Sabina:

Wat een verhaal! Fijn dat jullie wel eerder naar huis kunnen komen. Ondanks dat je je camper daar niet achter wil laten, is het toch ook fijn om in je vertrouwde omgeving te zijn, denk ik.

Een goede terugreis en toch alvast van harte gefeliciteerd met Gerards verjaardag!

Liefs,

Sabina, Berry en Sem

• 08 Oktober 2012 - 21:49

Ron Smit:

Hoi Gerard en Manuela,

Wat een triest einde van jullie vakantie, jullie hebben echt een beschermengel gehad als ik de foto's
    zo bekijk (verschrikkelijk).In ieder geval alvast gefeliciteerd met Gerard zijn verjaardag en maak er wat moois van op grote hoogte.En wat dat aangevlogen worden morgen tijdens de terugreis, dit gaat zeker niet gebeuren als het aan mij ligt tenminste.José en ik vliegen namelijk morgenmiddag voor een paar dagen naar Spanje en ik zal er hoogstpersoonlijk op toe zien dat de piloot zijn roer recht houdt.(komt ons ook beter uit) ;-)
    Sterkte en hou je haaks of moet ik zeggen horizontaal.

Groetjes van Ron,José,Rick en Anouk.