6 Een heerlijke rustdag - Reisverslag uit Vika, Zweden van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu 6 Een heerlijke rustdag - Reisverslag uit Vika, Zweden van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu

6 Een heerlijke rustdag

Door: Manuela

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Manuela

18 Juli 2014 | Zweden, Vika

Dit plekje is echt te mooi om meteen al weer te verlaten. En hoe graag we ook naar Lapland en de Lofoten willen, hier blijven we toch echt mooi een dag staan. Gerard moet trouwens nog steeds de nieuwe converter aansluiten, want zonder dat kunnen we geen telefoons of laptop opladen en hebben we ook geen goed licht voor hobby of spelletje. Een hele vakantie bij kaarslicht klinkt superromantisch, maar je krijgt er wel vierkante ogen van.

We hebben eerst heerlijk uitgeslapen, daarna ontbeten in de vogelhut, en de rest van de ochtend heb ik alleen maar heerlijk armbandjes zitten haken. Ik wilde graag een bloemetjesregenboogarmband (leuk woord voor galgje trouwens) en dan zonder verlenging van losse steken, maar rondom mijn hele pols. Ik heb het tig keer geprobeerd en steeds ging het mis, maar uiteindelijk kreeg ik de twee borden aan elkaar en na vier pogingen was het toch gelukt. Gerard ging zelfs een minuscuul hulpstukje voor me zagen en vijlen.

Het aansluiten van de converter viel niet tegen en binnen een paar uur had Geertje dat klusje toch mooi en succesvol geklaard. Hoewel het ook vandaag weer prachtig weer was, zat ik binnen. Lekker met de ramen open, een goede tafel en vooral geen muggen en dazen! Waarom al die andere camperaars altijd meteen buiten gaan zitten mag Joost weten, maar wij snappen het niet. Binnen tien minuten ben je net een vergiet; compleet lek gestoken door allerlei vliegend ongedierte.

Aan het eind van de middag besloten we even naar het haventje te lopen. Maar eerst nog wat foto’s maken, van hoe we hier staan. Ik wilde Gerard graag als fotomodel midden in een veld met witte klavers. Hij lag nog niet of hij zag een echt klavertje vier. Wauw, daar zijn we na die superheftige maand wel aan toe. We hebben hem geplukt en meteen terug naar de camper gebracht. Daarna liepen we door naar de haven, die idyllisch tussen de vele bomen lag. Een paar steigers, wat roeibootjes en ander klein spul, een behoorlijk groot meer en uitzicht op twee eilandjes. Het was een leuke plek.

We besloten na een tijdje fotograferen te kijken of we nog langs het meer konden lopen, maar ineens zag Gerard een bord met een aantal routes door het natuurgebied. Hij dacht dat de route over de landtong niet al te lang was voor mij en dus gingen we die proberen. Nou, achteraf was hij qua lengte wel te doen, maar qua wandelvriendelijkheid toch wel een onsje minder. Supersmalle paadjes, steil naar beneden en weer omhoog, slingerend langs prikkelstruiken waar je je dus net weer niet aan vast kunt houden, maar het lukte me toch. Alleen het hele lange steile eind naar boven hebben we samen gedaan. Dat lukt alleen rennend, als iemand me vasthoudt. En gelukkig was ridder Gerard in de buurt.
Ik was helemaal trots na de wandeling. Ik heb dan wel zo’n poot waardoor je tot de gehandicapten gerekend wordt, maar ik vind dat je pas echt invalide bent als je er mee binnen blijft zitten. Die wandeling is me toch mooi gelukt!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard en Manuela

Hallo lieve familie, vrienden en bekenden, Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, hopen wij volgende week op vakantie te gaan. De doelen zijn (Oost)Turkije, Georgie als het niet al te onrustig is, en als we tijd over hebben hopen we nog een stukje Bulgarije, Albanie en/of Macedonie mee te pakken. Maar ja, met ons weet je het nooit. Misschien belanden we nog wel ergens anders. Wij gaan een internet reisdagboek bijhouden, als we tenminste een internetcafé tussen de ezels en zo kunnen vinden. Degenen die dit leuk vinden kunnen op deze manier ons en onze ‘avonturen’ (niet te wild hoop ik) volgen. Telkens als wij een bericht geplaatst hebben, krijgen jullie een mail. Tenminste dat hebben wij begrepen, want we hebben hier nog geen ervaring mee. Deze week zullen we een testje uitvoeren of en hoe het werkt. Het internetadres van het dagboek is: http://gerardenmanuela.waarbenjij.nu Je kunt ook reageren, zodat we weten hoe het met jullie gaat. Maar eerst nog duizendenéén dingen uitzoeken, kopen en inpakken……………………………J Groetjes, Gerard en Manuela

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 315001

Voorgaande reizen:

04 September 2020 - 27 September 2020

Op ontdekkingstocht door eigen land

21 September 2019 - 27 Oktober 2019

Rondje Balkan

19 Augustus 2017 - 19 Augustus 2017

Montenegro

11 September 2016 - 23 Oktober 2016

Rondreis Zuid-Italie en Sicilie

26 Juli 2015 - 30 Augustus 2015

Extremadura Spanje

12 Juli 2014 - 14 September 2014

Paradijselijke Lofoten?

11 Oktober 2013 - 20 Oktober 2013

Heerlijk bijkomen in Istanbul

10 September 2012 - 08 Oktober 2012

Spanje

07 Augustus 2011 - 24 Oktober 2011

Oekraine

14 Juli 2008 - 24 December 2008

Turkije 2008

28 Juli 2013 - 30 November -0001

Zweden

30 November -0001 - 30 November -0001

Deel 2

30 November -0001 - 30 November -0001

Deel 1 - Heenreis

Landen bezocht: