44. Bijzondere contacten in Pompeï - Reisverslag uit Pompei, Italië van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu 44. Bijzondere contacten in Pompeï - Reisverslag uit Pompei, Italië van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu

44. Bijzondere contacten in Pompeï

Door: Maan

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Manuela

09 Oktober 2016 | Italië, Pompei

Vandaag is mijn geliefde jarig en ik had niet eens een cadeautje of zelfs maar een kaart. Had gehoopt, dat ik gisterenavond nog iets voor hem kon vinden, maar helaas. Er was alleen een winkel met jurken en handtassen open. Tja, ik twijfel toch een beetje.

We stonden gisterenavond en vannacht heerlijk rustig en waren dan ook verbaasd dat we gewekt werden door herrie. Jemig, komt er een camper met twaalf ADHD-kleine Italiëner naast ons staan in alle vroegte of zo? Nou, dat was niet eens zo’n slechte gok. Het waren twee busjes vol Italiaanse en/of Japanse toeristen, die de camping als parkeerplaats mochten gebruiken. Nee hè!

Omdat ik door de lange dagen van gisteren en eergisteren nogal verkreukeld aanvoelde en minstens twee maten te heet gewassen, zucht, gingen we pas rond de middag weg. We besloten de camper nog een nachtje hier te laten staan en gingen met de cabrio op pad, wat een eitje zou moeten zijn, want precies de ingang die we vandaag wilden hebben, ligt er zo ongeveer tegenover. Kijk, dat is nog eens mooi geregeld. Maar voor we er naar binnen gingen waren we al vastgelopen in de fuik van handelaren waarvan sommigen je het liefst hun kraam in zouden willen trekken. Wij hadden echter allemaal leuke contacten. We wilden graag een boek van Pompeï en een man had er zelfs eentje in het Nederlands liggen. Wauw, dat is mooi. Ik vroeg hem, of hij misschien ook Nederlands sprak, toen hij het over de prijs had. “No, I don’t.” Hij zei dat ik toch ook geen Arabisch sprak, waarop ik ‘nehem’ zei. Dat betekent ja. Hij was perplex en schoot daarna in de lach. De rest kon ik niet meer volgen. Ik weet alleen maar ja, nee en dag. Maar toch. Ik kreeg wat ik wilde hebben, meteen voor een stuk minder geld en hij kwam ook nog met een geluksbrengertje aan en hoopte dat ik snel weer zou kunnen lopen. Dat was lief.

Even verderop hadden we alweer een leuk contact. Dit keer met iemand uit Egypte, waar we eigenlijk gewoon een paar ansichtkaarten voor in ons rijdend museum wilde kopen. We raakten aan de praat, hij wilde graag meer verkopen (wie niet, smiley) en kwam ook al met een geluksdingetje aan. Inmiddels hangen er nu twee aan mijn opblaaspoot. We hoefden niets te kopen, maar of we alsjeblieft eventjes kwamen kijken. Nou, dat vond ik geen straf, want hij had turkooizen armbanden liggen en daar was ik al een hele tijd naar op zoek. Niet dat hij dat hoefde te weten. We raakten aan de praat. En al gauw niet meer oppervlakkig. Het was een ontroerend gesprek en hij vond mij een prachtig mens. Hij zei steeds maar, a masterpiece of God. Ja, ja, het zal wel, maar stiekem ontroerde het me hevig. Hij hoopte dat ik kinderen had, die op me leken. Ai, dat had hij niet moeten zeggen, daar klap ik op dicht. Dat merkte hij. Hij vond het heel erg voor ons en ging meteen een armbandje halen, wat hij om mijn pols deed. We hadden al spontaan mooie kaarten van hem gekregen, hij wilde blijven praten, want de meeste mensen maken geen echt contact, kijken wel maar zien niet, maar ik deed dat wel. Dat vond hij mooi. Hij vond ogen de spiegels van de ziel en iets raakte hem. Inmiddels zat ik met een stapel armbanden op schoot en twijfelde tussen twee hele mooie. Hij zei: ”Zeg maar wat je er voor geven wilt, ik kan jou niets meer weigeren.” Nou, dat klopte aardig, want ik kreeg ze voor een dijk van een prijs! Wat een ontroerende ontmoeting en wat een mooie armbanden. Dank je, lieve Mido!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard en Manuela

Hallo lieve familie, vrienden en bekenden, Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, hopen wij volgende week op vakantie te gaan. De doelen zijn (Oost)Turkije, Georgie als het niet al te onrustig is, en als we tijd over hebben hopen we nog een stukje Bulgarije, Albanie en/of Macedonie mee te pakken. Maar ja, met ons weet je het nooit. Misschien belanden we nog wel ergens anders. Wij gaan een internet reisdagboek bijhouden, als we tenminste een internetcafé tussen de ezels en zo kunnen vinden. Degenen die dit leuk vinden kunnen op deze manier ons en onze ‘avonturen’ (niet te wild hoop ik) volgen. Telkens als wij een bericht geplaatst hebben, krijgen jullie een mail. Tenminste dat hebben wij begrepen, want we hebben hier nog geen ervaring mee. Deze week zullen we een testje uitvoeren of en hoe het werkt. Het internetadres van het dagboek is: http://gerardenmanuela.waarbenjij.nu Je kunt ook reageren, zodat we weten hoe het met jullie gaat. Maar eerst nog duizendenéén dingen uitzoeken, kopen en inpakken……………………………J Groetjes, Gerard en Manuela

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 314699

Voorgaande reizen:

04 September 2020 - 27 September 2020

Op ontdekkingstocht door eigen land

21 September 2019 - 27 Oktober 2019

Rondje Balkan

19 Augustus 2017 - 19 Augustus 2017

Montenegro

11 September 2016 - 23 Oktober 2016

Rondreis Zuid-Italie en Sicilie

26 Juli 2015 - 30 Augustus 2015

Extremadura Spanje

12 Juli 2014 - 14 September 2014

Paradijselijke Lofoten?

11 Oktober 2013 - 20 Oktober 2013

Heerlijk bijkomen in Istanbul

10 September 2012 - 08 Oktober 2012

Spanje

07 Augustus 2011 - 24 Oktober 2011

Oekraine

14 Juli 2008 - 24 December 2008

Turkije 2008

28 Juli 2013 - 30 November -0001

Zweden

30 November -0001 - 30 November -0001

Deel 2

30 November -0001 - 30 November -0001

Deel 1 - Heenreis

Landen bezocht: