5. Een heerlijke dag in Bled - Reisverslag uit Bled, Slovenië van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu 5. Een heerlijke dag in Bled - Reisverslag uit Bled, Slovenië van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu

5. Een heerlijke dag in Bled

Door: Maan

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Manuela

24 September 2019 | Slovenië, Bled

We hadden het wekkertje nog wel gezet, maar zonder succes. We waren totaal uitgeput. Uren later werden we voor de tweede keer wakker en schoven we de gordijntjes open. Superhandig trouwens, dat dat meteen vanuit je bed kan. Dat hoef ik thuis niet te proberen. Een blauwe lucht! Dat ziet er veelbelovend uit!

Rond 12.00 uur gingen we met de cabrio Bled in. Oh nee, dat hele foute winkeltje met die superleuke en hele aparte kleding is er ook nog! ‘k Had gewoon het eerste deel geblinddoekt moeten doen, maar helaas. Wat een gave, wijde broeken in mooie kleuren! De eerste die ik paste bleek tot mijn verrassing een soort rok te zijn! En bij de tweede dacht ik dat geintje te herkennen, lag ik zowat op de grond omdat dit dan wel weer iets met pijpen aan het eind was. Maar jemig, ze waren echt gewoon TE leuk! En dan nog een kledingstuk waarvan jas het dichtst bij de benaming komt. Maar dan voor binnen met tig knopen, die gelukkig dan weer niet dicht hoeven. Wat een heerlijke, kleurrijke winkel. Het meeste zou uit India moeten komen. Daar moeten we dan toch maar eens naartoe.

We hadden een leuk gesprek met de eigenaar en intussen regelden we een wat betere prijs. En dan deed ik vannacht moeilijk over de parkeerplaats... Ik zeg maar niets. Ik wist trouwens niet dat ik zo veel shopgenen had. Nog knap dat ik dat lange, mooie, wollen vest heb laten hangen. En over de rest zeg ik maar niets. Behalve dat mijn kast nu toch echt duidelijk voller is dan toen we weggingen.

We genoten van het heerlijke weer en van het mooie meer in Bled met zijn beroemde houten huppeldepupbootjes - die strak in de lak zaten -, het romantische eilandje in het meer met een schattig kerkje waar regelmatig trouwdiensten worden gehouden, het kasteel helemaal bovenop de heuvel, nog een mooi wit kerkje en sinds kort dan een steiger met een groot rood hart erop, waar je in de rij kon gaan staan voor een selfie… De kabels rond de steiger hingen vol met slotjes van verliefde mensen, die hoopten nooit uit elkaar te gaan. Een mooie gedachte. Helaas hadden wij geen slot bij ons. Tja, dat zit nu niet echt standaard in mijn handtas. Wij proberen het gewoon zonder slot!

Na het winkelen en slenteren was het de allerhoogste tijd voor een drankje geworden. Ik had natuurlijk mijn nieuwe bril de schuld kunnen geven, want een menukaart kan ik er echt niet meer mee lezen, maar op miraculeuze wijze stonden er ineens twee grote glazen bier op tafel. Zo, daar waren we wel aan toe. Eindelijk eens een werkdag zónder stress, mét zon en op een terras. Heerlijk!

Op de terugweg gingen we nog even bij de supermarkt langs, waar ze destijds van dat heerlijke, gemarineerde vlees hadden en van die zalige chocoladekoeken. Het vlees lag er nog, de koeken waren weg. Dat is ook veel beter voor me. Maar wel verrot jammer!
Hoewel het al laat was, besloten we toch nog te gaan rijden. Het is hier in Bled wel erg duur. Een andere overnachtingsplek vinden in Slovenië is nog een hele klus. Maar wij hadden op de camperapp iets gevonden. Bleek die afrit van de snelweg net geblokkeerd. Nou, tegen de tijd dat we er binnendoor waren, was het toch nog laat en donker en hadden we ook nog de verkeerde plek! Maar na wat vijven en zessen en zevens stonden we dan om acht uur ergens bij een sportterrein. We gaan trouwens goed vooruit, want vanavond eten we al om 20.30 uur! En morgen hopen we een eind Kroatië in te komen. Misschien zien we de zee zelfs wel! Maar eerst mijn jarige broertje even bellen en nog een spelletje doen.