27. Op de valreep nog een stukje campinglife - Reisverslag uit Shkodër, Albanië van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu 27. Op de valreep nog een stukje campinglife - Reisverslag uit Shkodër, Albanië van Gerard en Manuela Jong - WaarBenJij.nu

27. Op de valreep nog een stukje campinglife

Door: Maan

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Manuela

06 Oktober 2019 | Albanië, Shkodër

Tegen vijven reden we de inmiddels bekende Lake Shkodra Resortcamping weer op. Allemachtig, wat was het druk! Er stond een hele grote Holland-enclave van wel meer dan 30 campers op het veld waar wij vanmorgen stonden! Ze zaten allemaal in een grote kring bij elkaar. Het leek wel op dat programma wat mijn moeder altijd kijkt en waarvan ik zo gauw niet weet hoe het heet. Nu snappen we waarom er vanmorgen overal paaltjes voor de plekjes stonden. Niets einde seizoen, het hele veld was voor onze medelanders gereserveerd!

Het was vandaag erg warm, we hebben best veel lange, drukke dagen achter de rug en morgen staat er ook weer een rit op de planning. Wij gaan nog fijn even naar het gezellige terras met zijn rieten parasolletjes, ligstoelen, hangmatten en andere stoelen met uitzicht op het meer van Shkodër en daarachter de Montenegrijnse bergen, waar we twee jaar geleden nog reden!

We genoten van de warmte van de zon en vonden het de hoogste tijd voor een biertje. Nou ja, biertje…. Gerard kwam gewoon met twee vazen aanzetten! Jemig, het is goed dat ik mijn omslagdoek meegenomen had, want tegen de tijd dat ik die vaas leeg heb, is het vet avond! Het campingrestaurant was behoorlijk vol en op een gegeven moment kwam Annie eraan om tegen Piet te zeggen, dat hij naar huis moest. De piepers waren klaar!

We genoten van uitzicht en zijn zelfs met onze megapullen de lange smalle steiger nog opgelopen, zodat je voor je gevoel echt in het Shkodërmeer zat. Ook hier hadden we weer een aantal leuke gesprekjes met jong en oud, overal vandaan en daarna gingen we uiteraard weer onze dubbele portie tzatziki en een soort plat pizzabrood halen voor bij onze salades. Heerlijk! We hadden helemaal het vakantiegevoel te pakken!

Morgen zijn we van plan richting het oosten van Albanië te vertrekken en vandaaruit even naar Macedonië en weer terug. We hadden nu een supercamping met wifi, maar dat kan nog wel eens heel anders worden. Dus mochten jullie een tijd niets horen, dan hebben wij geen wifi. Veel liefs en tot later!